zondag 18 mei 2014

The Taste of Amsterdam 2014

In dit artikel neem ik jullie mee op een inspirerende reis naar 'The Taste of Amsterdam 2014'. Een superleuke, gezellige, smakelijke & culinaire dag met mijn jongste broertje David als partner in crime. Lees, kijk en doe hopelijk net zoveel inspiratie op als wij.




Het aller,aller, allerbeste initiatief wat ik heb gezien ontdekte ik pas toen 
ik dit artikel aan het schrijven was. We kwamen langs een kraampje dat popcorn verkocht in verschillende smaken, naast zout en zoet ook barbecue en vanille bijvoorbeeld. Wij besloten dat het tijd was voor een bakje vanille popcorn en een ijsthee om eens even rustig bij te komen van alle indrukken. De popcorn was een groot succes en erg lekker, je kon de zwarte vanille zaadjes nog goed zien zitten. 'Hoe zwarter hoe lekkerder' aldus David. Toen ik dit artikel schreef las ik de pamflet die ik ervan had meegenomen en zag ik dat het een samenwerking is tussen de John Altman koekjes maker en de Regenbooggroep die zich inzet voor de zwakke in de samenleving en ze aan een baan helpt. Een hele grote win-win situatie al zeg ik het zelf. Klik hier om het project met eigen ogen te zien.

De officiƫle dag begon bij binnenkomst in het Amstelpark in Amsterdam meteen goed met een kraampje eetbare insecten. Ik ben ervan overtuigd dat het eten van insecten nog een veel grotere opmars gaat maken. Iedereen wordt zich steeds meer bewust van de producten die men eet, kijk naar de biologische en superfood opmars. Wij hebben de insecten van de bordjes geproefd en zijn het er over eens dat ze een knapperige korst hebben en een neutrale smaak. Niet slijmerig of muf dus! Ik ben benieuwd hoe deze stroom zich verder gaat ontwikkelen.


superfoods

Om nog even door te gaan op het superfood thema, we hebben ook een bal geproefd met alleen maar superfoods erin! Alle  in de pot zitten in die ene bal. Hij vult goed en is erg lekker door de rauwe cacao, kokos, noten en bessen. Zeker een aanrader!







Ook aan BN'ers op dit festival geen gebrek, we hebben ons goed vermaakt bij de inspirerende masterclass!
Julius Jaspers aan het woord.
Alain Caron laat de zaal lachen!
,

 Inspiratie momentjes:

Het lijkt net zeep maar het is
verrukkelijke caramel!

Schattig kleine 1 persoons- taartjes!
Hele dunne plakjes verse ham
snijden met de hand.

Indrukwekkend koffiezetapparaat.

Een lekker verkoelend schaaf ijsje met
aardbei & cassis smaak.














David heeft zijn eigen magnum gemaakt! Leuk om te zien en een keer te doen.




Hoe het werkt:
1. Kies je chocoladesmaak.
2. kies je 3 toppings.
3. Smullen maar!!


De Toppings





Het Resultaat, jammieee!

Een zeer geslaagde dag, op naar volgend jaar! Ga je dan mee?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten